Systém automatického tísňového volání eCall začne fungovat v ostrém provozu 1. dubna. Od tohoto data budou mít výrobci povinnost instalovat palubní jednotky systému do všech nově homologovaných osobních aut a nákladních vozidel do 3,5 tuny pro evropský trh.




Jde tedy o prvek pro bezpečnost, tedy vlastně pro rychlou pomoc při havárii a stavu nouze v silničním provozu.

Systém eCall funguje následovně:

Ve vozidle je naistalována jednotka GNSS s vestavěnou SIM kartou a hlasovým telefonem. Spojení s operátorem na lince 112 se naváže dvěma způsoby.

  • Automaticky – v případě nehody po aktivaci senzorů nárazu
  • Stisknutím tlačítka SOS. To je ve vozidle pro případ, kdy se stanete svědkem dopravní nehody někoho jiného.

Do operačního střediska putují veškeré důležité informace: poloha auta, směr jízdy (klíčové zejména na dálnicích), typ pohonné jednotky, počet osob ve vozidle (vypočten na základě zapnutých bezpečnostních pásů) či VIN vozidla.

Nemusíte se ale bát nepřetržitého sledování. Systém je po dobu běžné jízdy v „režimu spánku“, zapne se až při aktivaci senzorů, případně stisknutím tlačítka SOS.

eCall je projekt Evropské komise, který má umožnit rychlou pomoc motoristům. Projekt eCall podporuje také Asociace evropských výrobců automobilů (ACEA)

Autopotahy šité na míru

Ochrana sedaček proti mechanickému poškození a proti znečištění.

  • Pevné čalounické materiály
  • Moderní vzory látek a design
  • Precizní zpracování a přesný střih